Route

Route

maandag 2 november 2015

Palas de Rei - Arzua door de leerlingen

Ja, de lange dag van 29km… We wisten dat dit zwaar zou worden, maar het ging met ups en downs (letterlijk en figuurlijk). In de voormiddag gingen de kilometers vlot, dan let je nog niet op de kilometerpalen. Namiddag was zeer moeilijk, maar gelukkig vonden we steun bij elkaar. We zijn dan ook super trots dat we het gehaald hebben. De Camino bewandelen is een unieke ervaring. Het is onbeschrijfelijk. Er zijn momenten van puur genieten en van puur afzien met tranen van ontlading. Bij de aankomst kunnen we onze emoties niet bedwingen. Toch zijn we blij dat we dit mogen meemaken. We zullen na deze week met vele verhalen naar huis terugkeren. Vele kusjes aan thuis, Mira & Jennifer
Veel genoten van de eerste dagen. We hebben veel herinneringen gemaakt en veel plezier gehad. Vandaag was het wel een grote uitdaging, dé 29km. Dit was wel een zware dag voor mij. Was dus heel blij toen ik aankwam ! Maar ik denk aan jullie, zonnige groetjes uit Spanje, Sara.

Hallo allerliefste oudertjes, ik kan jullie allemaal meedelen dat we allemaal nog leven en nog steeds 2 voeten hebben, ook al bevinden deze zich niet meer in dezelfde staat als toen we vertrokken.  We proberen te genieten van ieder moment, de prachtige landschappen en het heerlijke weer. Onze band wordt iedere dag sterker en dat geeft een geweldig gevoel. Ik heb zelf mijn gsm niet meegenomen, dus indien mijn ouders weten dat deze blog bestaat en ze deze ook echt lezen, wil ik graag laten weten dat alles goed met me gaat en dat dit echt een ervaring is om nooit te vergeten. Ik mis jullie, dikke kus Feline

Hallo allemaal!!! We beleven hier zo veel mooie momenten en zien zo veel mooie landschappen! Ook leert iedereen elkaar beter kennen waardoor er nieuwe vriendschappen ontstaan. Je leert elkaar op een andere manier kennen dan op school. Je deelt de pijn (die heel erg aanwezig is), de mooie momenten en de dieptepunten. Je vindt steun in een persoon die je hiervoor nauwelijks kende en dat is echt een onbeschrijfelijk goed gevoel. Hopelijk worden de volgende dagen een even grote ervaring als deze tot nu toe waren, maar ik heb er alle vertrouwen in!
Dikke kus aan mijn geweldige ouders, liefste zusjes en beste vriendinnen xxx Eleni

Hey iedereen, het is hier heel leuk en we denken aan jullie. Vandaag was zwaar met veel blaren en pijn, maar het is toch gelukt.
R.I.P Kenny
Xxx Lisa, Anthoula en Ilke

Hey iedereen!!
Hier alles goed. Ik ben echt overdreven uitgeput elke dag maar we blijven gaan he!! Morgen maar 19km. Dat is 10km minder dan vandaag!!!!! Moet lukken haha. Heb wel al echt afgezien hier. Maar toch geniet ik echt hier! Morgen ga ik proberen eindelijk een versgeperst fruitsapke te drinken!!!! Njumme. Het eten is hier niet super (echt niet). Hoe is het met Tara?? Doe haar de groetjes!!!! En voor de rest alles kids? Mama geniet zeker van het volk van Allerheiligen ;-) Ook aan omie kusjes geven van mij!!
Ik mis jullie lieve schattebollen
Lieve groetjes, ruffus xxxx

Olah,
Het is hier heel leuk, we genieten met volle teugen. De uitzichten onderweg zijn echt machtig en onbeschrijfelijk ;-) Tot nu toe ging alles kids, geen blaren en geen pijntjes. Dus verdienen we wel enkele wijntjes! Groetjes aan onze lieve oudertjes, zus en broer. Met ons gaat alles goed, we kijken uit naar morgen met veel moed ;-) Buen Camino
Veel liefs Jolien & Elien

Hoi,
We hebben eindelijk de 29km achter de rug. Om eerlijk te zijn: pure ellende. Voormiddag gaat altijd beter, namiddag is een ware beproeving. We sleuren ons vooruit met de voeten die we niet meer hebben. Wat het eten betreft: het is niet slecht maar in België is het beter. De Spanjaarden hebben het moeilijk met de bereiding van kip. Slapen gaat hier wel uitermate goed. Hoe zwaar het overdag ook is, het is allemaal de moeite waard. En wat we vandaag hebben geleerd: no vino no camino.

Haha doei. (groetjes van Kim en Katrien)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten