Route

Route

dinsdag 8 november 2011

Een slotwoordje van een medereiziger

Beste vrienden Compostelagangers

Een dikke week geleden zijn we vanuit Genk vertrokken voor een reis met gekende bestemming maar met onbekende inhoud.
Vol verwachting maar niet wetend wat de tocht voor ons in petto zou hebben, zijn we er samen aan begonnen. Nu ik achterom kijk, kan ik het volgende concluderen:

1. Ik heb veel over mezelf bijgeleerd, vooral over mijn zwakheden en beperkingen; ik weet nu waarmee ik in de toekomst zal moeten rekening houden. Ik heb ingezien dat hoe groot de wil ook is, het lichaam niet altijd mee wil, maar dat zal dan wel met de leeftijd te maken hebben.

2. Ik heb veel over mijn medereizigers bijgeleerd. Ik heb gevoeld dat mensen me op materieel en mentaal gebied ondersteunden zodat ik als het ware vleugels kreeg op de moeilijke momenten en zo de tocht kon uitlopen. Ik ben ervan overtuigd dat dit zonder het medeleven van deze mensen niet zou gelukt zijn.

3. Al is de tijd van ons samenzijn slechts kort geweest, zoals Eric het al zei, ik heb er fantastische mensen leren kennen die in mijn ogen pelgrim zijn in de letterlijke betekenis van het woord.

Op de momenten dat ik alleen stapte, heb ik de gelegenheid gehad in eigen ziel te kijken en te reflecteren over de dingen des levens. Als ik niet alleen liep, heb ik de kans gehad om samen met mijn medestappers te genieten van het wondermooie landschap en de culinaire geneugten die de streek te bieden heeft.

Tenslotte wil ik iedereen bedanken voor de vriendschap die ik van elk op zijn of haar manier heb mogen ondervinden:
- De leerlingen die ons met hun jeugdig en vrolijk enthousiasme en levenslust elke dag opnieuw oppepten;
- Het leerkrachtenteam met hun onvoorwaardelijke inzet en duidelijke wil om deze week te doen slagen;
- De buitenstaanders uit de diverse hoeken van Vlaanderen die elk met hun eigenheid en achtergrond een meerwaarde gaven aan de groep;
- Tenslotte de buschauffeurs omdat ze ons veilig over Gods wegen leidden en een deel van onze lasten droegen.

Ik ben heel blij dat ik de gelegenheid heb gekregen om deze fantastische tocht mee te maken en ik zal er nog vaak aan terug denken. Bedankt aan iedereen!

Mariette op ’t Roodt
Externe medereiziger Compostelatocht 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten