Route

Route

maandag 29 oktober 2012

oeioei aauw aauw


Oeoeioei, aauwauw… Dat waren de gedachten bij zowat iedereen bij het idee van de zware dag van 29 km. De weergoden waren ons goed gezind, want het zou een mooie dag worden (gelukkig maar, want dit traject in de regen is niet om mee te lachen, vraag maar aan de leerlingen van vorig jaar).

We zijn een half uurtje vroeger opgestaan, enkel een ontbijt gemaakt en dan om 8u30 vertrokken. Tegen de middag kwamen de verschillende groepjes binnengesijpeld in Melide. Een bruisend stadje, waar de leerlingen elk €10 kregen om uitgebreid te gaan eten en nog wat extra krachten op te doen voor de 2e zware helft van de tocht.





Op dit moment kome de laatste stappers aan in onze auberge.  Proficiat!! Iedereen heeft het super gedaan, geen klagers, zeurders, … Iedereen is fier (en terecht) dat ze  het tot een goed eind hebben gebracht. God zij dank is er een warme douche voor iedereen. Voor 2 leerlingen zelfs een bad!!!
Natuurlijk is de EHBO-post (van mevr. Luts) zeer in trek, en wordt er opgelapt wat opgelapt kan/moet worden.
Morgen kondigt zich aan als een overgangsetappe richting Pedrouzo. Het zwaarste is achter de rug.



3 opmerkingen:

  1. Groot gelijk meneer Van Antwerpen, ook al waren het slechts de laatste 5 km (voor zover ik me meen te herinneren) dat ik in regen doorbracht, dat was geen pretje aangezien dat net de zwaarste tocht was! De leerlingen van dit jaar mogen dus van geluk spreken!
    Ik wens ze nog véél succes met de laatste dagen van hun Camino!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat aan iedereen, we zijn heel fier op jullie! En in 't bijzonder op Ninke, natuurlijk:-)
    Groetjes uit het koude en natte Opglabbeek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Julie Stroobants29 oktober 2012 om 19:10

    Camino's,
    als ik dit zo lees krijg ik toch echt wel heimwee! Zoveel herrineringen komen terug naar boven :D

    proficiat aan jullie allemaal, en ondanks dat jullie inderdaad veel beter weer hebben dan de jaren voor jullie doen jullie dat allemaal heel goed :D
    (volgens mij zijn jullie veel meer eieren gaan brengen naar de clarissen dan wij destijds gedaan hebben!)

    Ohja Maxim, ik mis u wel hoor! Maar maak me trots (en vergeet niet af een toe een bericht naar mama en papa te sturen he :p)

    BeantwoordenVerwijderen